Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է»

«Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է»
18.01.2014 | 19:40

Հարցազրույց Արամ ՂԱՐԱԲԵԿՅԱՆԻ հետ, որ տպագրվել է «Մենք, դուք, նրանք» թերթում 2008 թվականին:


Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը շուտով հայ երաժշտասերներին կներկայանա երեք համերգային ծրագրով` Կամերային երաժշտության տան դահլիճում, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի Որմնանկարների սրահում եւ Ա. Խաչատրայի անվան համերգասրահում: Ստեղծագործական աշխատանքով ծանրաբեռնվածությունը չխանգարեց, որպեսզի նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Արամ Ղարաբեկյանը հանդիպի մեզ հետ և բարեհաճորեն պատասխանի մեր հարցերին:


-Մաեստրո, Դուք տասը տարուց ավելի ղեկավարում եք Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը: Դրանից առաջ ուսանել և աշխատել եք աշխարհի տարբեր հատվածներում` Իրանում, ԱՄՆ-ում, Եվրոպայում: Հայաստան գալով` բերեցիք մեզ` հայաստանցի ունկնդիրներիս համար բոլորովին նոր, թարմ շունչ դասական երաժշտության մատուցման ոլորտում: Ինքներդ ինչպե՞ս կարողացաք հարմարվել ստեղծագործական նոր միջավայրին:
-Առաջին անգամ եկա Հայաստան 1992 թվին: Մինչ այդ չէի եղել այստեղ: Ինչպես որ սփյուռքում ծնված, մեծացած յուրաքանչյուր հայի համար` առաջին այցելությունը շատ մեծ իրադարձություն էր: Սփյուռքում ապրող հայի համար Հայաստանը, հայը շատ բարձր իդեալներ են: Երբ գալիս ես այստեղ, նախ այդ կուռքերն են կոտրվում, որը շատ բարդ պրոցես է: Շոշափում ես իրականությունը և այնպիսի բաներ ես զգում տեսնում, ապրում, մի այնպիսի արտառոց իրավիճակում ես հայտնվում` թե’ ֆիզիկապես, թե’ հոգեպես, որ դժվարանում ես այդ բոլորն ի մի բերել: Երբ 1997-ին արդեն եկա` ապրելու Հայաստանում և ղեկավարելու Կամերային նվագախումբը, ինչ-որ չափով ծանոթ էի Հայաստանի երաժշտական կյանքին: Քանի որ շատ տարբեր երկրներում, շատ տարբեր մշակութային միջավայրերում եմ աշխատել, ինձ մոտ արդեն կար այն բնազդը, որ կարող եմ գնալ ցանկացած տեղ և զբաղվել իմ աշխատանքով: Հիմա էլ, երբ նվագախմբի հետ փորձ ենք անում, միշտ երաժիշտներին ասում եմ` պատկերացրեք, որ մենք այս փորձն անում ենք ոչ թե Երևանում, այլ համաշխարհային ամենաբարձր չափանիշներին համապատասխանող մի վայրում. աշխատե’ք այդ մոտեցումով: Գալով Հայաստան` իմ հայրենիք` փորձել եմ հուզականությունը թողնել մի կողմ, և դա ինձ մեծապես օգնել է: Բայց շատ բարդ է, որ հետո տարբեր պատրվակներ են առաջանում` արդարացված ու չարդարացված, որոնք խանգարում են ստեղծագործել: Դու պիտի կարողանաս մի ներքին հոգեբանական դիսցիպլինով, մեդիտացիայի սկզբունքով քեզ անջատել ամեն ինչից ու տրվել քո գործին, տվյալ դեպքում` երաժշտությանը:
-Մեր պորբլեմատիկ իրականությունը շա՞տ է խանգարում անել այդ:
-Բնական է, որ խանգարում է: Ինչ-որ տեղ դա իր դերակատարությունն ունի: Ու ես ոչ թե անտեսում եմ, չեմ ուզում իրականությունը տեսնել, այլ մտածում եմ, որ պետք է այդ երկուսի միջև գտնել հավասարակշռության եզրեր, որովհետև պրոբլեմ ասվածը վերջ չունի աշխարհում: Մեկն այնքան շատ պրոբլեմ ունի, որ չգիտի ինչպես դրանցից ազատվի, մեկ ուրիշն էլ այնքան անհոգ է, որ չգիտի` ինչպես իր համար պրոբլեմ ստեղծի: Այնպես որ, պրոբլեմը վերջ չունի:
-Կամերային նվագախմբի կազմում ընդգրկվելու համար, բացի մասնագիտական բարձր որակներից, ի՞նչ հատկանիշներով պիտի օժտված լինի մարդը, որպեսզի ձեր միջև կայանա փոխըմբռնում, գոյանա ստեղծագործական աշխատանքին նպաստող առողջ մթնոլորտ:
-Կարելի է լինել վիրտուոզ կատարող, բայց անկառավարելի հոգի: Նվագախումբը մի ընդհանրական երևույթ է, շատ գեղեցիկ մի սիմբիոզ, որում պիտի լինեն անհատականություններ` օժտված երաժշտական բոլոր անհրաժեշտ տվյալներով, շնորհքով, տաղանդով, բայց միևնույն ժամանակ դիրիժորի միջոցով այս բոլոր անհատականությունները պիտի համադրվեն ու դառնան մի ամբողջական, մի նոր միավոր: Բնականաբար, որևէ աշխատանքի, հատկապես նվագախմբի հետ աշխատանքի դեպքում հաջողությունների հասնելու համար տարիներ են հարկավոր: Կա հղկվելու, միմյանց հետ մերվելու մի երկար գործընթաց: Օրինակ` երբ դուք տրամադրված եք մի հոյակապ ճաշատեսակ պատրաստել, երբ գնել եք բոլոր բաղադրիչները, կտրատել եք, համեմունքները լցրել, դա դեռ չի նշանակում, որ հինգ րոպեից այն կարելի է ուտել: Որոշակի ժամանակահատված պիտի անցնի, մինչև այդ բաղադրիչները եփվեն, և ճաշը պատրաստվի: Նույնն էլ նվագախմբի դեպքում է: Այն ունի իր ներքին ժամանակը: Եթե ամեն ինչ ճիշտ է արվել, մնում է համբերատար սպասել, որ այն հասունանա և դառնա ամբողջական միավոր:
-Համերգային ծրագիր կազմելիս ի՞նչ գործոններով եք առաջնորդվում (դահլիճի ակուստիկա, երաժիշտների կատարողական վարպետություն, միջավայր, ունկնդրի ճաշակ, ներքին տրամադրվածություն…):
-Շատ հանգամանքներով է պայմանավորվում ծրագիրը` նայած թե ինչ նպատակի է ծառայում տվյալ համերգը: Երբեմն լինում է մի գլխավոր թեմա կամ ստեղծագործություն, որի շուրջ հավաքվում է ամբողջ համերգը: Երբեմն լինում է գաղափար, որը վճռում է ծրագրի բովանդակությունը: Ամենալավ օրինակը բերեմ. Ինչպե՞ս կկազմեք ծաղկեփունջ: Ոչ միշտ` նույն ձևով: Յուրաքանչյուր համերգ ունի իր ներքին հոգեբանական թեմատիկան: Շատ կարևոր է ստեղծագործությունների ընտրությունը: Եվ ընդհանրապես, առաջին լռությունից մինչև վերջին լռություն, այսինքն` համերգային ծրագրի մեկնարկին նախորդած լռության մեկ վայրկյանի և վերջին նոտայից մինչև ծափահարությունները եղած լռության մեկ վայրկայնի արանքում մի որակական, հոգեկան հարթություն պիտի փոխված լինի: Եթե չի փոխվել, ուրեմն ինչ-որ բան այնպես չէ:
-Ստեփանակերտում Կամերային նվագախմբի համերգը խոշոր մշակութային իրադարձություն էր: Տարբերությունը մե՞ծ էր Ստեփանակերտի հանդիսատեսի և աշխարհի առաջնակարգ դահլիճներում Ձեզ ունկնդրած հանդիսատեսի հետ փոխշփման պարագաներում:
-Նախ կցանկանայի ընդգծել մարդկային գործոնը: Առաջին անգամ մեկ բեմի վրա համախմբվեցին Արցախի և Հայաստանի երաժիշտները: Կարծես` մենք հավաքվել էինք տոնելու այդ միաձուլումը: Դա գիտե՞ք ինչ մեծ էներգիա է: Անբացատրելի, շատ ուժեղ էներգիա է: Դա հոյակապ է` անկախ այն բանից, թե ինչ ստեղծագործություն ես նվագում` Մոցարտ, Տիգրանյան, թե մեկ այլ բան: Այդ համերգը շատ բան տվեց անձամբ ինձ: Բնականաբար, առաջին քայլն էր, որ դարձավ առաջին բանալին, խորհրդանիշը, ցույց տվեց, որ մենք կարող ենք միասնական լինել, միմյանց հետ լինել, միասին ապրել: Ծրագրված է ունենալ ամենամյա արցախյան փառատոն, որին կմասնակցեն երաժիշտներ և երաժշտական կոլեկտիվներ ոչ միայն Հայաստանից, այլև արտասահմանից: Այսինքն` այդ ծրագիրը շատ հետաքրքիր զարգացում պիտի ապրի:
-Դասական երաժշտությունը Ձեզ համար աշխատանք է: Լինո՞ւմ այնպես, որ դժվար աշխատանքային օրվանից հետո շատերիս նման Դուք էլ հանգստանաք հենց դասական երաժշտություն լսելով:
-Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է: Հետևաբար, երաժշտությունից չէ, որ հոգնում եմ, այլ երաժշտության համար պայմաններ ստեղծելուց եմ հոգնում: Դրանք լրիվ տարբեր բաներ են: Մեկը արվեստ է, մյուսը ընդհանրապես արվեստի հետ կապ չունի: Հետևաբար, լիցքաթափվելու համար էլ դիմում եմ երաժշտությանը: Նախընտրում եմ երաժշտությունը լսել կենդանի: Ձայնագրություններ շատ քիչ եմ լսում, որովհետև ձայնագրություններն այն էլեկտրական ուժը չունեն:
-2007 թվականը Ձեզ համար պարգևատրումներով հարուստ տարի էր: Արժանացաք ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործչի կոչման, Ստեփանակերտի համերգը համարվեց դասական երաժշտության ասպարեզում տարվա լավագույն նախագիծ: Դուք մարդկային ո՞ր տեսակին եք պատկանում. պարգևները առիթ են մի փոքր շունչ առնելու և վաստակած հանգստի՞, թե՞ Խթան` նոր ստեղծագործական որոնումների համար:
-Անշուշտ, պիտի ասեմ, որ գնահատվելը հաճելի բան է: Բայց հստակեցնեմ` ոչինչ չի արվում հատկապես գնահատականի համար: Հետևաբար, երբեք չկա շունչ քաշելու, հանգստանալու նպատակ: Ինձ համար միշտ կարևոր է, թե ինչ խնդիրներ են դրված իմ առջև: Ինքս եմ միշտ իմ ամենախիստ և անզիջում քննադատը: Անցյալով ապրելն ամենահեշտ բանն է: Այսօր եթե ես պատմեմ, թե որ բեմերի վրա եմ եղել, ովքեր են ինձ լսել ու ծափահարել, ինչ դիպլոմների և շքանշանների եմ արժանացել, դա, անշուշտ, լավ է: Բայց ամենից կարևորն այն է, թե այս պահին ես ով եմ և ինչ եմ անում: Եթե բոլոր հաջողություններից հետո վայրեջք եմ կատարում, այդ բոլորը արժեզրկվում են: Այնինչ դրանք պիտի պատճառ լինեն, որ կարողանաս ավելի բարձրանալ ու մշտապես բարձրացնել քո նշաձողը` որպես երաժիշտ, որպես արվեստագետ, որպես մարդ:

Հարցազրույցը` Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1963

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ